Tästä se lähtee!

Kuntojahti jatkuu San Diegon auringon alla, joten juttua tulee elämästä Amerikassa liikunnan keskellä. Jumppaohjaajan hommia toivottavasti jossain vaiheessa myös!

lauantai 22. elokuuta 2015

Matkalla tanskalaiskaupunkiin Solvangiin!

Sunnuntaina suunnattiin auton nokka kohti Solvangia, tanskalaistyylistä kaupunkia pohjosessa. Lähettiin hyvissä ajoin aamulla ja saatiin vältettyä Losin ruuhkat joten perillä oltiinki hyvissä ajoin. Vähän aikaa piti ootella, ennen ku päästiin hotellille, joten käytiin rannalla viilentelemässä ensin. Lämmintä ku riittä 35 astetta. Ja niin ku kuvasta näkyy, Viivillä ois ollu menoa hajujen perässä enemmän ku äiskällä :)
 Meidän hotelli oli keskellä kylää, kiva ulkonäkö ja huone toisessa kerroksessa. Asukkaitahan tuolla ei ole kuin 5000, joten kierrettävää ei ollu paljoa, mutta mukava oli ihastella noita tanskalaistyyppisiä taloja. Uusia rakennuksia siellä ei ollukaan, kaikki oli samaan tyyliin rakennettua. Mukava puisto polkuineen löydettiin tytsin kanssa. Kaitsu loukkas nilkkansa lauantaina, joten se ei lenkille meidän mukana päässy. Pieni visiitti tehtiin ensin puistoon.
 Sitte neiti jäi hotellille nukkumaan ja me lähettiin kiertämään kylää. Ihasteltiin rakennuksia ja kierreltiin erilaisissa putiikeissa. Jäätelöllä viilenneltiin ensin ja kiertelyn lomassa suunnattiin syömään. Ruokana tanskalaiseen tyyliin lihapullaa ja makkaraa muusin kanssa. Hyvää ruokaa oli. Leipomosta haettiin vielä tanskalais leivonnainen illaksi. Sitte oliki oikeen iltalenkin aika eli tytsin kans suunnattiin taas samaan puistoon. Meidän oravien jahtauksen aikana Kaitsu suuntas altaalle uimaan ja sen seurauksena alkureissusta ei kuvia ole saatavilla, kun puhelin ei uimisesta tykänny ja kuvat meni sen myötä...

Seuraavana aamuna taas lenkki neitin kanssa puistoon ja aamupalalle. Ihan kohtuullinen aamiainen, puuroa, juustoa, jogurttia, mysliä ja viineriä. Niitten voimalla jaksettiin lähtee ajeleen eteenpäin, pohjoseen kohti Morrobaytä. Ajeltiin hienojen maanviljelysalueitten läpi. Kymmeniä viinitiloja ja mansikkapeltoja muitten viljelysten ohella. Santa Mariassa käytiin puistossa evästelemässä.