Tästä se lähtee!

Kuntojahti jatkuu San Diegon auringon alla, joten juttua tulee elämästä Amerikassa liikunnan keskellä. Jumppaohjaajan hommia toivottavasti jossain vaiheessa myös!

keskiviikko 3. joulukuuta 2014

Thanksgiving päivä takana, Joulu lähenee!

Mihin se tuo kaks viikkoa taas hujahti.... Jumpaten ja shoppaillen meni toissaviikko. Viikonloppuna käytiin pitkästä aikaa Rancho Penasquitosissa polulla käveleskelemässä ja nauttimassa vähä rehevämmästä luonnosta. Oli vaan niin paljo kulkijoita, ihmisiä ja hevosiakin, ettei neitiä viittiny päästää irti, mutta muuten oli mukava käveleskellä. Eihän tuonne oo matkaa ku kymmenisen kilometriä, pitäis käydä useemminkin. Teet ja leipätauko pidettiin sopivassa rauhallisessa kohassa, että neiti sai katella vähä pupuja ja oravia samalla. Niin ja käytiinhän me leffassa ennen reippailua, Interstellar avaruuselokuva oli ihan jännä katottava. Joululahjashoppailujaki taijettiin katella ja nauttia intialaisesta ruuasta pitkästä aikaa.

Viime viikko oli pätkäviikko, kun Thanksgiving eli kiitospäivää vietettiin torstaina. Meijän juhlaan kuulu ihan vaan täytettyä broilerin filettä tällä kertaa. Kalkkunan koipia syötiin vasta eilen :)
Kiitospäivänä oli mukavan hiljasta, joten päätettiin lähtee käymään pyörälenkillä. Halusin näyttää Kaitsulle mun viikottaisia pyöräilymaisemia ja lenkki venähtiki yli 40 kilsan mittaseksi. Siinä oli perässä tulijalla kovat paikat mutta niin se vaan selvis kovan reissun perille asti :)
 Kotona neiti pääsi tutustelemaan naapurin kissan kanssa. Tai kissa ois halunnu tutustella, tuli kurkkimaan meijän aidan raosta, mutta meijän pelkuri ei tienny että mitä ois tehny, murista, haukkua vai juosta karkuun. Välillä koitti käyä kurkkaamassa ku kissa meni kauemmas, mutta sitte taas karkuun ku kisu tuli lähemmäs. Pelkuri :)

Perjantaina jatkettiin vapaapäivien merkeissä ja jonku vanhenemista juhlittiin taas kakun merkeissä. Tällä kertaa ihan vaan perus mansikkakakku mini versiona, kun lauantaina oli aika taas lähtee reissuun. Pitkästä aikaa käytiin pelaamassa tennistäki. Ihan kohtuudella se jo sujuu, vielä tarvis harjotusta kuitenki :) Iltasella Kaitsu kävi leffassa kattomassa uusimman Nuija ja Tosinuoja elokuvan ja me tytsin kanssa vietettiin lötköttelyä kotosalla.

Launantaina ajeltiin parin tunnin matka Palm Springsiin. Se on pääasiassa lomaparatiisi keskellä aavikkoa. Isoja Golf keskuksia ja loma-asuntoja paikka pullollaan. Oltiin niin aikasin perillä, että kerettiin tutustumaan hyvin lähiseutuihin. Iso tenniskeskus siellä oli ja hautausmaalla kuuluisuuksien hautoja. Aika vaatimattomat olot tuolla, pelkkä pieni laatta hautakivenä, ei vedä vertoja euroopan hienoihin hautausmaihin.

Reissun jälkeen käytiin neitin kanssa kävelyllä ja sitte tytsi jäi hotellille levähtään ja me käytiin tutustumassa Palms Springis keskustaan. Eli käytännössä yks katu jossa erilaisia putiikkeja ja ruokapaikkoja. Syömässä käytiin espanjalaistyyppisessä ravintolassa, pitsaa ja mä otin äyriäisrisoton, jossa oli kanaa ja makkaraa sahramilla maustettuna. Oli kyllä elämäni paras risotto, päihitti jopa Barcelonan äyriäisrisoton :) Pizza ei ollu yhtä hyvää, mutta alkusalaatti oli herkullinen, salaattia, mansikoita, appelsiinia, kookosta ja manteleita. Yllättävän hyvä yhistelmä.

Ruuan jälkeen oliki sitte taas neitin iltalenkin vuoro ja aamulla alotettiin aamulenkillä :) Yritettiin käydä parilla polulla, mutta niissä oli vähä liian paljo hankalaa kivuttavaa, joten Kaitsu tuli hotellin salille treenaamaan ja me neitin kans juostiin hotellille polulta. Siitä se sunnuntai taas lähti käyntiin :) Mutta siitä tarinaa lisää seuraavalla kerralla. Kiire jatkuu vielä pari viikkoa, nyt ois neitin iltaruuan aika! Katoaan päästäänkö lenkille, ku vielä äsken sato vettä ihan kunnolla. Täällä varoteltiin koko eilinen, että sadetta ja myrskyä tulossa tälle päivää.